Innovativ design   –   Snabb leverans   –   Svensk tillverkning

Innovativ design      –      PĂĄlitlig leverans      –      Svensk tillverkning

Villkor

Villkor

  1. Om BeeLab Technology Sweden AB
  • Företaget har sitt säte i Ă…lem. Företagets postadress är Hedersrumsvägen 7, 384 92 Ă…lem
  • Ă–nskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@beelab.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter sĂĄ hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Ă„r nĂĄgot fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@beelab.se.
  1. Leverans
  • VĂĄra normala leveranstider är 5-7 dagar. OBS! Beställningar lagda pĂĄ helger skickas tidigast pĂĄ mĂĄndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstĂĄ (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss pĂĄ e-postadress: info@beelab.se.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring frĂĄn leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende pĂĄ felaktig information och förbehĂĄller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor pĂĄ webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ĂĄngerrätt som gäller frĂĄn det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du mĂĄste meddela att du ĂĄngrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@beelab.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgĂĄ klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ĂĄngermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du stĂĄr för returfrakt, leverans och skick pĂĄ produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • PĂĄ ĂĄterbetalningsbeloppet förbehĂĄller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som pĂĄ grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt ĂĄt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemĂĄl.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten pĂĄbörjas utan ĂĄngerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

  1. Reklamation och klagomĂĄl
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändĂĄ vara skadad eller felexpedierad när den anländer ĂĄtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt ĂĄtgärda felet.
  • Du mĂĄste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • KlagomĂĄlet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@beelab.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att ĂĄtgärda felet eller leverera en liknande produkt, ĂĄterbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi stĂĄr för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehĂĄller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer frĂĄn Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstĂĄ pĂĄ grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rĂĄdande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvĂĄda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans frĂĄn leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar pĂĄ produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vĂĄr kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel pĂĄ denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna ĂĄterger produkternas exakta utseende dĂĄ en viss färgskillnad kan förekomma beroende pĂĄ bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid pĂĄ bästa sätt att exponera produkterna sĂĄ korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare pĂĄ en webbplats i integritetssyfte fĂĄ information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att fĂĄ spara pĂĄ din dator för att ge tillgĂĄng till olika funktioner. Det gĂĄr att ställa in sin webbläsare sĂĄ att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta pĂĄ Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos BeeLab Technology Sweden AB accepterar du vĂĄr dataskyddspolicy och vĂĄr behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • BeeLab Technology Sweden AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen dĂĄ du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen ĂĄt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras sĂĄ länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vĂĄr betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish, Kontokort.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: DBS Schenker och UPS.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgĂĄng
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    BeeLab Technology Sweden AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 SĂĄ skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
  • Ă„ndringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehĂĄller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ă„ndringar av villkoren kommer att publiceras online pĂĄ webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök pĂĄ webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstĂĄnd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomĂĄl online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut frĂĄn ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.